Bizi Takip Edin

FITNESS

BİRLEŞİK KUVVETLER

-

 

Tek bir kas grubuna odaklanmak yerine, egzersizleri birleştirip tüm kas gruplarını çalıştırarak hedefe ulaşın.

“Birlikten kuvvet doğar” lafını günlük hayatta kullanıyorsunuzdur. Peki bu atasözünün spor salonlarında da geçerli olabileceğini hiç düşündünüz mü? Belirli hareketleri birleştirerek fonksiyonel egzersizler yapmanın, zamandan tasarruf ederek kazanımlarınızı artırmanızı sağlayacağını söyleyen Men’s Health Fitness Danışmanı Murat Demirci, “Öte yandan bu egzersizler sayesinde eşya
taşıma, yük kaldırma veya otobüsün peşinden koşma gibi günlük hayatta yaptığınız birçok eylemi, daha formda yapabilme becerisi kazanırsınız” diyor.

TALİMATLAR
Programda yer alan hareketleri, belirtilen tekrar ve set sayılarında art arda yapın. Set ve hareket aralarında 1 dakika dinlenin. Antrenmanı isterseniz normal antrenman programınıza ek olarak haftada bir kez, isterseniz tek başına haftada üç gün uygulayın. Antrenman yaptığınız günün ertesinde mutlaka bir gün dinlenin.

1/ Sumo Squat + Upright Rowing (12 Tekrar x 3 Set)
Ayaklarınızı omuz genişliğinden biraz daha fazla açın. Kettlebell’i iki elinizle kavrayın. Dizlerinizi bükün. Kalçanızı geriye doğru itin. Bu şekilde bir an duraklayın. Ardından ayağa kalkın ve kettlebell’i çenenize doğru çekin.

1 2

Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7

FITNESS

Kardiyo yapmadan yağ yakmak

Umut Doğan Yıldız

-

Birçok erkek için öncelik göğüs ve kol kaslarınındır. Kardiyo yapmadan yağ yakmak istiyorsanız, kişisel antrenör Ali McKenzie’nin yardımına başvurabilirsiniz.

Kardiyo yapmadan yağ yakılır mı?

Eğer fiziğiniz için bir sorun yaratmıyorsa, kardiyo antrenmanlarınızı programınızdan çıkarabilirsiniz. Zekice tasarlanan bir yapılandırmayla direnç antrenmanlarınızı yağ yakım seanslarına dönüştürmek sizin elinizde. AMRAP (mümkün olduğunca çok tur) prensibiyle yapılan bu antrenman, metabolizmanızın 24 saat boyunca hızlı çalışmasını sağlayarak yağ yakmanıza önayak olur. İki hareketlik her bir istasyon çalışmasını belirtilen süre boyunca yapın ve hareket aralarında dinlenmeyin (AMRAP meselesi). Antrenmanınızın optimum yoğunlukta geçmesi için her bir istasyonu tamamladıktan sonra beş dakika dinlenin.



Devamı

FITNESS

Penis üzerinde kıl çıkması

Umut Doğan Yıldız

-

Penis üzerinde kıl çıkması normal midir? Penis üzerinde kıl neden çıkar?

Herkesin merak ettiği ancak internet ortamında pek de karşımıza doğru bilgi anlamında sunulmayan soruların cevabını Uzm. Dr. Şerafettin Saraçoğlu‘ndan aldık.

– Penis üzerinde kıl neden çıkar?

Penis üzerinde kıl çıkması normal bir olaydır. Vücutta el ayası ve ayak tabanı dışında her bölgede kıl vardır ve ergenliğe geçişle birlikte genital bölge kıllarındaki kalınlaşmayla birlikte peniste kıllanma da oluşur.

– Penis üzerinde kıllanma neye işarettir?

Penis üzerinde kıllanma bir şey ifade etmez, tamamen normal bir durumdur.

– Penis kıllarını azaltma ya da yok etmede karınca yumurtası yağı, kıl azaltıcı-seyreltici kremlerin etkisi var mıdır?

Benim bildiğim kadarıyla bu tür ürünlerin kılları azaltma şansı yoktur. Aksine bazı vakalarda aşırı duyarlılık reaksiyonları gelişebiliyor.

– Penis üzerinde kıl çıkması durumunda nasıl bir tedavi uygulanır, tedaviler, peniste herhangi bir işlev bozukluğu yaratır mı?

Normalde tedavi gerektirmez. Fakat bir tedavi istenirse laser epilasyon teknikleri yardımcı olabilir. Fakat bu konuda tecrübeli bir hekimin veya teknisyenin yapması uygun olur.

Devamı

FITNESS

Fazla protein sivilce yapar mı?

Umut Doğan Yıldız

-

Sporcuların ortak problemlerinden biri de ellerde nasır ve sırtta çıkan sivilcelerdir. Fazla protein almak sivilce yapar mı? İşte cevabı.

Spor yapanlarda, özellikle vücut geliştirme ile ilgilenen sporcularda sırtta sivilce çıkması sorunu alışıldık bir meseledir peki bunun nedeni nedir? Sırtta sivilce ve ellerde nasır oluşumunu Uzm. Dr. Şerafettin Saraçoğlu’na sorduk.

Sporcularda sırtta sivilce neden çıkar, fazla protein ya da karbonhidrat almak sivilce yapar mı?

Yoğun enerji içeren gıda tüketilmesi sivilce oluşumunu arttırabiliyor. Bu kesin. Kalori kesinlikle kontrollü alınmalı. Özellikle vücut geliştirme ile ilgilenen bireyler vücutlarına fazla kalori alırlar ve bu da sivilce oluşumunu artırabilir. Özellikle protein sivilce yapar mı ya da karbonhidrat sivilce yapar mı gibi bir sorunun cevabı ne yazık ki yok ancak alınan yüksek kalori, sivilce oluşumunu tetikler.

Yüzde çıkan, ergenlikten sonra çıkan ve iz bırakan sivilcelerin izleri nasıl silinir?

Öncelikle varsa sivilceler tedavi edilir. Ardından fraksiyonel laserpeeling veya iğneli radyofrekans yöntemleri uygulanarak tedavi edilerek silinebilir.

Sporcularda ellerde nasır oluşması

–  Ağırlık antrenmanı yapan bir kişi, uzun bir süre ağırlık kaldırmaya ara verse bile tekrar aynı yerlerde nasır oluşur mu?

Ağırlık antrenmanlarına ara verildiğinde deri, baskı görmediği için nasır bölgeleri geriler ama tekrar sürtünme veya baskı oluşması halinde nasır tekrarlayacaktır. Nasır vücudun kendini savunma mekanizmasıdır. Alttaki dokuları korumak için deri baskı alanlarında kendini kalınlaştırarak alttaki dokuları korumaya çalışır.

– Nasırın yer etmesi gibi bir durum var mı?

Nasırı tamamen yok etmek mümkün değil ama eriticiler ve nasır bakımlarıyla iyi hale getirilebilir. Yük veya sürtünmeyi azaltma bu konuda en önemli tedavi seçeneğidir.

– Ağırlık eldiveni nasırı engeller mi?

Eldiven kullanılması sürtünme ve ağırlığı azaltacağı için nasır oluşmasını veya var olan nasırın gerilemesini sağlayabilir.

Devamı

Popüler

 

www.pilioo.com