BİR GIDANIN SİZİN İÇİN FAYDALI OLUP OLMADIĞINI 3 SANİYEDE ANLAYIN

 

 


O granola bar gerçekten de sağlıklı mı? Peki dondurulmuş vejetaryen burgerleri? Testi geçebiliyorsa, market arabasına atın gitsin. Dr. Chris Mohr’un yazısı.

1

Eski bir yarışma programı olan “Süpermarket”‘i hatırlar mısınız? Yarışmacılar market arabalarını ödül kazanmak için hızlı bir şekilde doldururlardı.

Bazen ben de markette böyle hissediyorum. Bir babayım ve hızlıca alışveriş etmem gerekiyor. Fakat aynı zamanda bir diyetisyenim de; akıllıca da alışveriş etmem gerekli.

Göbek büyüten besinlerin arasında mayın tarlasında gibi hissedebilirsiniz. Benim buradan çıkmak için kullandığım birkaç numaram var.

İşte bir besinin sağlığınız için iyi olup olmadığını anlamak için 3 ipucu:

1) BİR BESİN YEŞİL İSE MUHTEMELEN SAĞLIKLIDIR.

Brokoli, kivi, kuşkonmaz, ıspanak, enginar, avokado, salatalık. Daha da devam edebilirim. Konu sağlıklı gıdalar olunca yeşil rengi doğanın bize gösterdiği bir yeşil ışık gibi de görebilirsiniz.

Lahana, pazı ve ıspanak gibi yapraklı yeşillikler özellikle iyidir. Bu besinler ile vücudunuzda hastalıklarla savaşan antioksidanları güçlendirebilir ve sağlıklı lifleri bünyenize alabilirsiniz.

Tabi söylemek gerekir: yeşil jelibonlar bu klasmana dahil değil!

2) BİR BESİNİN ÜZERİNDE BESİN DEĞERİ TABLOSU YOKSA MUHTEMELEN SAĞLIKLIDIR.

Elmanın üzerinde besin tablosu göremezsiniz. Somonda da. Kinoa da kinoadır. Bu böyle gider.

Bu besinlerin janjanlı paketlemelere ihtiyaçları yoktur.

Orlando’da da sporculara güçlenme koçluğu yapan Jeremy Kinney, müşterilerine üzerinde besin tablosu olan gıdaları minimuma indirmelerini tavsiye ediyor. Tek içerikli besinlere yönlenmelerini şiddetle tavsiye ediyor.

3) BİR BESİNİN ÜZERİNDEKİ BESİN TABLOSUNDAKİ İÇERİK MUTFAKTA KULLANDIĞINIZ CİNSTENSE SAĞLIKLIDIR.

Paketli gıdalar da almak durumundayız.

‘Ellie’s Real Good Food’ programının sunucusu Ellie Krieger’ın tavsiyesi şöyle: “İçerik listesine baktığınızda sizin de mutfakta kullandığınız besinleri okuyorsanız, doğru yoldasınız demektir.

Eğer yulaf ezmenizin içindekilerinde “tarçın”‘ı görüyorsanız, harika. Baharatlarınız arasında tarçın olması muhtemel. Peki buzdolabınızda en son ne zaman “Acesulfame K” gördünüz?

Bir içerik bile besinin sağlıksız olması için yeterli mi derseniz, tabi ki değil. Fakat sayıları ne kadar artarsa zararlı bir işlenmiş gıda olması ihtimali de o kadar yükselir.

 

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Bunları Unutma!